Rabu, 24 Oktober 2012

Atmosfera Bola Sepak Sebenar


Dah lama jasad gua tak sampai ke sini…hanya roh saja kadang kadang melewati sampai ke sini… Perjalanan dr KB-KUL sampai dlm beberapa kelip mata dek kerana asyik gua terlelap dan tertido….ahh… gua tak pedulik asalkan aku sampai walaupun menaiki lori ikan…akhirnya…sampai jgk gua di destinasi…




 bersama Hai O dan Marlon james
emmm…..nafas KL ni masih lagi kejam seperti dulu…penuh serabut,onak duri dan bahaya..tak pernah tenang dan tak pernah bahagia….smua org berpusu pusu mengisi baling sendiri tanpa hiraukan sekeliling sibuk dgn harta dunia yang rata rata tau hanya sementara..ahh…persetankan semuanya…. gua di sini pun sementara jgk… gua perlu gagah… gua perlu kuat… gua ada kerja dan misi di sini…bukan misi 33 atau misi jururawat tapi misi yg mustahil bagi seorang perawan seperti gua …


Langkah gua gagahkan walaupun segerombolan bohsia2 melambai untuk memuaskan nafsu serakah tapi gua tak layan…persetankan semuanya… gua tetapkan jalan sambil menyanyikan lagu Sixth Sense – Tak Bisa Memilih Lu….

  
 tibe2 gua rindu anak gua
 para ultras hisap rokok daun
 ????
 bincang taktik sebenar

 Akhirnya…sampai ke destinasi…di sini akan terjadinya sejarah…di sini lah akan berlakunya satu sejarah yg akan diceritakan utk anak cucu yg atuk mereka pernah sampai di sini dan menghadirkan diri dlm majlis ini…di sinilah misi ini bakal tercipta…inilah Stadium Shah Alam…di sini lah negeri kelahiran atuk mereka iaitu gua akan mencipta sejarah treble iaitu 3 piala… gua tak tau semangat dan apa yg membawa ku kesini…tau tau je ku sampai di sini..ah pedulikanlah…gua langgar je…






Ah…ramai sungguh jasad manusia di sini…semua pakat tinggal anak bini atuk nenek mak ayah utk sampai ke sini…dorg takdek umah ke?smua nk same2 cipta sejarah dgn gua…ah pedulikkan…di tgn dorg terpegang satu kad..rupenye tiket..ah mendapat gua…mane gua tau nk kene ada tiket…tiket gua tanye dah abis…tiket Lrt ada la gua…ah pedulikkan…gua misti rempuh..gua misti langgar..ulat2 ramai berpusu pusu menjual tiket tapi gua tak layan..gua nk masuk free…gua bwk ic 03 gua tapi pak guard tak layan…sial btol punye guard…
mlm ni Atm akan melawan Kelantan…gua misti turut serta sebb gua kaki sebenar…gua cari mane kaki kaki yg sama mcm gua yg takdek tiket…gua misti langgar…gua ajak dorg rempuh masuk stadium tapi semua kecut telur…ah siot btol…takpa gua ada cara…

susup masuk bersama bangla

mase hamper tiba utk kick-off…tiket takdek lagi…ah damn..gua ada cara…tibe2 gua nmpak dorg bagi pelepasan masuk utk beberapa org…gua tanya apasal dorg boleh masuk…oo diorg vip…pastu gua tgk ada segerombolan bangla nak masuk kat dlm…gua Tanya dey macha lu mau masuk dlm apa bikin…dorg bagitau dorg mau masuk dlm angkut itu tiang gol…gua pun ape lagi…gua slow menyusup ngn bangla tu..takpelah bau bangla pun janji gua dpt masuk free…hahaha…gua gelak puas bile melepasi pak guard tu..

oh tibe2 ada Astro Arena mahu menginterview gua…die Tanya dah lame ke gua dating Msia bersama bangla bangla ni…siot btol…pedulikla janji gua masuk tv..


 Ok mase utk kick off…di mmane2 saje ku lihat merah..INILAH ATMOSFERA BOLA SEPAK SEBENAR..gelombang merah cukup kuat di sini…di samping bau badan masing masing yg mcm belacan…ah…gua tak pedulik…guan k layan bola…gua dah disini…gua takkan sia siakan..hey Kelantan..main elok2…law lu kalah siap lu gua sengat sama lu…
ultras yg tak reti penat kot....
pulangkan royalti kami !!!!!! 


Game bermula..di mane Kelate lebih menguasai perlawanan dari ATM dari segi pegang bola,penonoton dan gadis-gadis…ah gadis gadis kelate ternyata lebih daring dan berani tak mcm zaman zaman gua dulu…ah persetankanlah..gua nk lyn bola…tapi ternyata keputusan Refree yg agak bias dgn Kelate menyebabkan ramai penonton melaungkan REF KAYU termasuk gua…haha…
bersama model ajis nasik lemak 80 sen

Game yg kental di mna Mat Yo tak mensia-siakan kekosongan penyerang yg ditinggal oleh Mat Gaddar dan Farhan dgn menjaring 2 gol yg padu dan power…lu mem power Mat Yo…dan Piya mengassist setiap bola dgn cantik dan penuh bermakna…memg power Nasik Lemak Ajihs 80 sen lu Piya…tetapi ATM pun tak mudah mudah memberi Kelate peluang utk treble…di mana Hai O pun turut memburu gelaran treble utk dirinya sendiri…dan ATM membalasa gol dgn rembatan Rezal Zambry Yahya(RZY) dan Marlon Si Hitam yg bahaya...tapi Hai O bagaikan Bio Aura jatuh ke bumi…tapi sia sia saja…

 jgn bagitau bini gua gua dtg stadium ni 


 Indra Putra Muhyiddin menutup mulut mereka dgn but mercurial Hijau stripes oren dgn gol cantik tendangan padu tanpa melihat ke gol…di sini penjaga gol ATM tewas lagi dgn bangangnya..kesian mereka…sia sia saje perjuangan mereka…haha..tamatlah sudah riwayat ATM…cube lagi tahun dpn..eh tak boleh…tahun dpn pun Kelate nk amik treble jgk…korg cubalah piala lain mcm Piala Thomas atau Piala Remaja Bwh 12 mungkin korg ada peluang…



 kalau tgk dari jauh mcm Barca vs Real pun ado...


 ref kayu yg kayu

sujud syukur 
bergangnam style setelah menang
 final score


Di saat ditunggu-tunggu..ref kayu akhirnya meniupkan tiupan wisel penamat…tamatlah sudah game berkesudahan Kelate 3 – Atm 2…smua penyokong merasa puas dan klimaks…di samping kepenatan,suara pecah akibat bersorak,kerusi rosak dan sampah bertebaran di lantai stadium…kami semua puas…dan tamatlah misi ini dgn jayanya…gua kene balik kampong…esok gua kerja…

Sekian saja laporan gua utk Sembang Kongkang..Majulah Kongkang utk negara

Wartawan Sukan,

Ervin Boban


 p/s : Johor tak main Piala Msia ke?

p/s 2 : trime kasih Selangor Misi 33 dorg utk taja stadium...hahahah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan