Selasa, 4 Mei 2010

Henponku Henponmu jua






























Handphone, hand-set,gejet,telefon bimbit,telefon pakai buang dan sebagainya…


Lumrah dalam hidup seharian kita pada masa ini menggunakan gajet tersebut. Mau tak nyer, sedangkan makcik(nenek) gie pasar borong pun pakai handphone blueberry .. nie kn pulak anak prompuan makcik rokiah(bukan nama sebenar) yang gie pasar tp x tau nak beli barang dapor..


Ade ke patut telepon mak die tanyer “mak, nak masak sambal telor pkai telor itik ker @ telor unte. Klu pkai telor unte, sebiji pon dh cukup anak-branak kite kn?”, dah 2 b’lagak pkai enset N series - Nokia 3310. Tau la enset 2 dah limited edisional. Aku pun dah susah nak cari skunk…


(ape aku merepek nie…)


Mcm nie… org x blh hidup tanpa enset. So, aku rase korg pn setuju kn?!.. Enset pn dh jadi mcm barang ke-2 terpenting dlm poket kite(selepas beg dompet).. tapi korg xkn percaye yang kredit enset tersebut adalah perkare terakhir pade kite;contoh nyer “kredit xde pedehal, confirm jiran aku bg tau klu kucing kt umah aku nk branak” x pon “ awek aku sugar mami, pepehal pon die gak yang call aku”


Itu Pendapat aku yang sengal, x tau la klu korg…


Klu aku chite psal enset, confirm kalah rekod page yang bdk2 sembangkongkang nie buat, nak-nak page bln april nie….



Sebenar nyer aku cume nak survey kat opiz aku psal TELEFON –TELEFON diorang jer…


Erm… maksud aku…


– KEMANAKAH @ BAGAIMANAKAH TELEFON ANDA SEMASA TIDAK DIPERLUKAN? –


2 jer, yang meleret kat atas tadi 2 mukaddimah jer…


Try kte survey….






1st nak chite utk TELEFON OPIZ yg s’mmg-nyer smue dh tau.


Yang aku rase s’memang-nyer tak diperlukan dlm idup korg kot, klu telepon memekak pon, korg still bt pekak jer-kan…


Senang chite `telepon ni layak masuk tong sampah jer ’..



<!--[if !vml]-->
<!--[endif]-->





Tiada ulasan:

Catat Ulasan