Isnin, 23 Ogos 2010

hikayat si kuntilanak

1st, jgn tnyer apsal tajuk die mcm 2...
hahahahaha...

Dulu peng-edit(editor) slalu layan buku mastika keluaran karang-kraf sdn bhd... chite dlm buku 2, bagi peng-edit menarik sesangat.. walaupun bukan lah chiter psal isu semase, bak kate orang kota, buku yang tak mengikuti perkembangan semase...(Bukan peng-edit yang kte)...

o.k2.. peng-edit slalu layan tang jenake diorg, seingat peng-edit ruangan 'santai'.. klu yang klakar, klakar giler... hehehehe...

key, tringat 1 chite dari buku tu, psal 3 ekor puntianak....
(nak start chite nie..)

Suatu cerita dongeng, ade 3 sekawan puntianak...
...bertenggek kat atas pokok...

puntianak pertame, "pe kate kte buat 1 beating"...
...kte tgk sape lg hebat...

"o.k...." kte yang lain....
tanpe sempat mengira 1,2,3...
puntianak 1st td dh lesap sekelip mate...
..."perghh, bapak belagak" ....

....dalam kiraan kurang seminit, puntianak 1st tadi balik, lagilah belagak.. penuh mulut belumuran darah segar...

Dengan bongkak, puntianak 1st td b'kate.. "korg nmpak tak kampung kat sane?"
sambil terkebil2, puntianak yang lain jawab "ya"...

"abis aku kerja kan 1 kampung tu...", "hahahaha..." dengan penuh ria..

"hebat sungguh ko nie, tak sia-sia aku lantik ko jadi anak buah aku", puntianak ke-2 memuji puntianak 1st tadi...

"so, giliran aku plak...." sambung puntianak ke-2..
sepantas kilat, hilang dari pandangan... 20saat kemudian, kembali puntianak ke-2 tadi....

"mak ait!!!, cepat ko balik... penuh darah kat kain ko..."

"ko nampak bandar kat belah kiri 2, abis semua aku bunuh...." kate puntianak ke-2 tu...

Dengan rase tercabar, puntianak ke-3 nie menunjukkan kehebatan die...
zazzzz..... hilang....
Tak sampai 10 saat, beliau dah kembali pulang, penuh berdarah satu badan....

ke2-2 puntianak yang awal td tercengang...
"cepat betol!!!! ak x sempat duduk lagi, ko dah settle-kan", puntianak ke-2..

Dengan segan-silu puntianak ke-3 bagi tau, ko nampak tak tembok kat belakang 2?"

"nampak, nampak..." kate 2 puntianak tu dengan serentak..

"hehehehe.... aku tak nampak...."

3 ulasan:

  1. hahahaha...rabun upernya puntianak ke-3 tuhhh...

    BalasPadam
  2. hahah...lawak yang best pagi-pagi ni...ceriakan hidup aku

    BalasPadam
  3. lawak mat lampor nih.. bengong..

    BalasPadam