Sabtu, 30 Julai 2011

Selamat Tinggal Kuala Lumpur


Pejam celik pejam celik rasa bagai bermimpi bandaraya kuala Lumpur telah ku tinggalkan....setelah jatuh bangun ku disini akhirnya aku tewas....bagaimana ku nk ubati hati yg rindu ini...rindu kepada Kuala Lumpur...??banyak yg aku bakal rindukan di Kuala Lumpur.....kota yg tak pernah tidur dan kian tercemar.....petang-petang lepas keje aku jadi lost...ape aku patot buat...nk main futsal semua pakcik-pakcik baya brader moon semua misai tebal...terpaksala aku berkebun berbakti kepada tanah...jadi petani moden.....jadi sesapa nk order pucuk paku,ulam pegaga,petai,paku pakis,paku payung,cili giling,cili boh,cili sos boleh hubungi saya di talian hotline ye......

di kesempatan ini,saya memohon ampun dan maaf di atas segala kesalahan yg pernah disengajakan dan tidak disengajakan telah dilaksanakan oleh saya....saya memohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa,peel,terumpat,teredit muke,terkeji,terhina,terngorat,tercomolot,terkorek,teraba(Bob&Abg Syuk),terpaw rokok,duit mintak halalkan la yek...buat wod,ko memg idola aku....aku lost tanpa ko wod

aku rindukan traffic jam di jalan kuching yg tak pernah sesak walau sesaat....asap-asap kenderaan dan diesel yg menyucuk hidungku...bagaimana dpt ku lupakan tentang KLCC,tempat yg ku tenung dan renung sebelum masuk tidur....celik2 mate je tgok KLCC...juga tak dapat ku lupakan di mana aku bersama-sama Partner dan brader berperang merentasi Lebuhraya Mex yg menikam tulang temulang di pagi hari dek kerna sejuknya cuaca..juga bantuan yg diminta di pagi hari(utk mengelakkan punch kad merah)....juga bagaimana dpt ku lupakan jalan P.Ramlee yg dapat memperagakan padaku ratusan anak muda yg berpakaian berbonjol di sana berbelah di sini yg dpt meningkatkan nafsu syahwat setiap kaum adam yg melintas jalan itu....akan lantas terbayang betapa indahnya kalau dpt beristirehat bersama-sama gadis-gadis itu di dunia ini.....

Kuala Lumpur....kau ibu kota Msia...kau juga ibu kepada pekerjaan anak muda...tapi jgn lupa kau juga ibu kepada dosa dan nista...ramai amak muda yg telah hanyut dan lalai dek arus derasmu....ada yg selamat da ada juga yg lemas....bagi manusia beriman senipis kulit bwg putih sepertiku,aku juga bakal dihanyutkan arus perdana yg deras jika aku masih bermain di gigi-gigi air ibu kota...

Kuala Lumpur....kau juga lubuk fesyen dan lubuk rejeki....di sanalah manusia berlumba lumba mencari wang dan kekayaan....tak kiralah yg halal yang harom....yg penting duit masyukkk...

jika nk dibandingkan dgn kota Kuala Lumpur dgn di sini bagai Langit dgn Bumi...byk sgt kekurangan di sini....byk yg bakal aku rindukan.....kami tiada bangunan pencakar langit,tiada KLCC,tiada Putrajaya,tiada naz maju,takde Stadium Bukit Jalil,tiada LRT,tiada Bersih 2.0,takdek Sogo,I-Setan,Kau Setan,Kau Jembalang,tiada disko,tiada risiko,tiada rumah urut,tiada,rumah ayam,reban ayam adalah........

walaupun kota yg terkenal dgn The Sin City tetapi memberi Seribu Erti tentang hidup aku di sana...jika dulu di Kuala Lumpur bahan bacaan aku lebih kepada duniawi....dulu buku Bacaan aku ialah "Malam pertama di Alam Perkahwinan","Cara-cara memikat Mak Mertua" dan "Mari mengenal MakJanda"...........sekarang buku-buku tetap di baca seperti "MALAM PERTAMA DI ALAM KUBUR","CARA CARA MEMIKAT SOLAT" dan "MARI MENGENAL PECIPTA"........

Selamat menyambut bulan ramadhan al- mubarak...marilah kite sama sama mengejar pahala berganda di bulan mulia ini...insha-Allah....ada jalannya....

SAYA YANG MENURUT PERINTAH.........

5 ulasan:

  1. ko dah insaf ek...bagus lah..byk dosa ko ngn aku haron,]

    BalasPadam
  2. KELAB KIPAS SUSAH MATI ARONOgos 01, 2011

    oh my idol....touchin la.. utkmu my idol klcc ak bwkkn..higway mex ak hamparkan hanya untkmu my idol...

    BalasPadam
  3. Tanpa NamaOgos 01, 2011

    BUKU MALAM KEDUA....KO DA INSAF KE??
    ALHAMDULILLAH.....

    BalasPadam
  4. Tanpa NamaOgos 01, 2011

    aduhaiii ..ku masih ingati nya eeee.. huhuhu

    BalasPadam
  5. rileks la patner... dosa kat ne pom leh bikin... muahahaha

    BalasPadam