Ahad, 13 September 2009

Sahabat Sudah Ada Kereta???

Pagi2 lagi aku dikezutkan dgn deringan talipon bimbit yg bertalu-talu...Aku tinggalkan kain jemuran aku dan mengambil talipon lalu menekan talipon tersebut untuk menjawab panggilan. Tertera nama sahabat pada skrin talipon bimbit aku.

Rumah aku.......
(waktu sekitar 11.30 pagi)
Aku : Helo assalamualaikum....
Sahabat : Waalaikumsalam,amin ka???(suara yg agak2 suram dan pelan2)
Aku : Helo2 hah, ada ape?(mula meninggikan suara krn agak kurang jelas pertuturan sahabat)
Sahabat : Amin ada kat opis ka???
Aku : Jap lagi aku pi opis, hang kat mana???
sahabat : Saya kat rumah kak saya, sat lagi saya mai opis..nnti smpi opis sy tipon amin..
Aku : Ok2....ape2 hal jumpa kat opis....(panggilan dimatikan)

Opis aku......
(waktu sekitar 3.00 ptg,sahabat menelepon)
Sahabat : assalamualaikum
Aku : waalaikumsalam...hang kat mana??
Sahabat : mai sat turun bawah....
Aku : ok2...tunggu jap (panggilan sekali lagi berakhir)

Sampai di bawah aku mencari-cari kelibat sahabat,pergi ke paking moto mana tau beliau ada disitu, KBD beliau jugak tidak kelihatan..dlm hati"adakah aku bercakap dgn hantu raya yang bersuarakan sahabat???Suara sahabat yg selama ini dijadikan bahan gurauan tiba2 menjadi seram dan angker.....Lebih kurang 3 minit 46 saat berpusing-pusing aku mencari beliau dan akhirnya beliau memunculkan diri dan teka-teki aku mengatakan aku ckp dgn hantu raya pun berakhir....Berpakaian baju merah dan berseluar jeans, sahabat dgn gaya standard beliau dtg kepada aku dan bersalaman.....

Lobi opis aku
(sekitar jam 3.15 ptg)
Aku : hang dari mana ni???..(soalan ditanya utk kepastian)
Sahabat : dari rumah kak sy kat ipoh. Amin bleh tolong sat amik moto saya kat stesen bas kajang..
Aku :Hang pi umah kak hang naik bas ekk??Hang letak moto kat kajang x ilang ke??
Sahabat: tak
Aku : Abis hang dtg ni dgn ape???
Sahabat : Kete saya....
Aku : Pehhhh kete dah kuar siot....mana2???
Sahabat : Mai naik atas sat....sapa ada???(sahabat memotong bicara aku)
Aku : kak piah ada kak mazerah ada...
(perbualan disambung diopis)

Opis aku
(sekitar jam 3.25 ptg)
Aku : wei tunggu jap aku nak settlekan keje dulu,pastu baru pi kajang...
Sahabat : tak pa..tak pa....amin, aritu sy dpt email....
Aku : sapa bagi??
Sahabat : mula2 sy tak tau...sekli rupanya fiza sam rawang.....
Aku : dia tulis ape kat email??
Sahabat : "hafiz, ini fiza sam rawang, saya minat dkt hafiz tau, sy tak kawin lagi..sy masih bergetah lagi"
Aku : dia tulis mcm tu ke??
Sahabat : ya...eeeee...meluat saya...siot la..
Aku : Dah jom la pi kajang(dlm hati : nasib baik hari ni x de mood nk bahan sahabat...tapi.....tapi...wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakakkakakakakakakakakakaka)

Keluar dari pintu blok e12 kelihatan sebuah kereta parkir betul2 di blakang kereta aku...Sahabat menuju ke situ dgn penuh konfiden dan riak...dlm hati aku "sah...mmg sah ini kete dia bukan KBD"

lambang proton menunjukkan sahabat memang memandu kereta bukan KBD

pandangan sisi, tidak sama mcm KBD

dari pandangan blakang, juga tidak sama spt KBD(gambar diambil ketika sahabat memakirkan kete beliau di B1)

spot rim kete beliau....KBD sahabat juga mempunyai spot rim

kete sahabat manual, KBD sahabat juga manual

meter kelajuan kete beliau persis meter KBD

mula memegang stering untuk memulakan pemanduan berhemah...seperti jgk menunggang KBD penuh dgn sopan santun dan bertatasusila

apa lagi tunggu, mai la masuk.....

Dgn muka yang hairan dan tercengang-cengang...Aku masuk kete beliau dgn seribu satu persoalan yang belum terjawab lagi......Adakah itu kete sahabat???hanya sahabat dan kereta tu saja yang tahu.....Misteri ini belum berakhir dan takkan berakhir.....sekian

6 ulasan:

  1. sehingga artikel ini ditulis...aku seperti tidak percaya yang sahabat memandu kereta dan bukan KBD...

    BalasPadam
  2. bos benggangSeptember 14, 2009

    dia tak ajak aku dulu naik kereta dia..dah dah khabaq...hang semua tak caya

    BalasPadam
  3. aku kwn hang yg plng close pun hang tak ajak aku rsmikan kete baru hang.klu mcm ni kita putus je la....

    BalasPadam
  4. hafiz...sy msih single lagi,dah lama sy minat kat hafiz.torai la sy.sy sedia mnrima wlaupun hafiz ketat orgnya

    BalasPadam
  5. hidup sahabat.....

    BalasPadam
  6. SAHABAT bila nk bawak kami naik keta dia....
    jgn cakap ada keja sudahla.......

    BalasPadam