Selasa, 11 Oktober 2011

kisah ditengah hari yang lembab ini..

Persiapan demi persiapan, telah aku atur & rancangkan…


Esk tiba waktu utk permulaan baru dalam hidup aku…


Pernikahan antara aku dan dia…




****


Alhamdulillah…


Telah aku di-ijab kabulkan…


Tapi kantoi lah plak… tak lepas 2 kali, tang nama penganting perempuan, payah sangat nak sebut…


Malam nie dan esok tiba berlangsungnya persandingan….




***




Kenduri persandingan ku telah selesai..


Kurasakan kepenatan sesangat…


Telahku terima pelbagai hadiah…


Kugambarkan isi rumahku, akan ku lengkapkan dgn hadiah-hadiah ini…


Seterika, set pinggan mangkok, mesin basuh ke… peti ais, TV LED 42” nyer ke… 2 pun kalau ade yang sanggup Hadiahkan lah…


Ah… angan-anganku tinggi sangat..




****




Malam kian kelam…


Waktu tidur kian menyusul…


Malan pertamaku…


Kami keletihan,..


'Projek' dibatalkan…




****


Tersedar hampir pukul 2 pagi, ku dengar diluar bilik ,sunyi…


'terbaek..!!!' org dah tidor…


Ku kejutkan isteriku…


Aku mulakan tugas dan tanggjungjawabku…


Ku mulakan dengan salam.. …isteriku, jawab salam…


Aku mula membelai rambut nya yang halus… …tersenyum sipu..


kemudian aku meneruskan aksi 18SX…….


aku mula membuka baju...


Kemudiah aku



KKKKKRRRRRIIIIIIINNNNGGGGG!!!!!!!!!




Aku & isteri terkejut…. Dan menjadi menggelabah...


Masing-masing mencari, arah mana bunyi tersebut…


Rupanya, tertimbus bersama-sama hadiah yang belum dibuka…


Kesemua seisi keluarga bangun, terjaga….


Kecoh satu rumah,bingit mendengar kan bunyi loceng…


Ku belek-belek hadiah tu, terus aku….





“TAK GUNA PUNYA KEMUT HASSAN...!!!!!


BAGI JAM LOCENG, SIAP SET JAM …!!!!”




Tertulis di kad ucapan yang bersama hadiah tu,




Selamat Penganting Baru….


Hehehehe… jangan marah…


yang benar,


kemut Hassan

2 ulasan:

  1. teringat masa kak bet baru kawin dulu

    BalasPadam
  2. abang ganasOktober 13, 2011

    kak bet hardcore laaaa.. hehehe

    BalasPadam