Khamis, 19 November 2009

Kita Juara Lagi....


Kongkang Cup Season 2 baru sahaja melabuhkan tirainya. Tidak terjangka Sembang Kongkang A berjaya mempertahankan kejuaraan yang dimenangi pada musim pertama selepas berjaya menumbangkan pasukan Ape2 Je La dalam perlawanan yang cukup dramatik dan mendebarkan.Perlawanan akhir yang berlangsung dalam suasana yang cukup tegang menyaksikan pasukan Sembang Kongkang A ketinggalan 2-0 pada awal perlawanan. Pasukan Ape2 Je La nyaris2 melakukan kejutan terbesar dalam sejarah Piala Kongkang namun dengan pengalaman dan ketenangan pemain2 Sembang Kongkang A, mereka berjaya menyamakan kedudukan menjadi 2-2 sebelum penentuan sepakan penalti dijalankan. Pada penentuan sepakan penalti, penjaga gol Sembang Kongkang A iaitu Brader berjaya menyelamatkan 2 sepakan penalti pasukan Ape2 Je La menjadikan Sembang Kongkang A berjaya mengalahkan Ape2 Je La dengan keputusan 5-4.

Jersey baru membawa tuah kepada Sembang Kongkang A setelah berjaya mempertahankan kejuaraan Kongkang Cup untuk musim ke-2 berturut-turut.

Walaupun gagal mengulangi pencapaian ke perlawanan akhir seperti musim lepas, namun percapaian mendapat tempat ke-3 harus dipuji. Berjaya mengaibkan pasukan Wulta FC yang dikatakan pasukan pilihan pada perlawanan penentuan tempat ke-3 dengan keputusan 4-2. Untuk musim ke-3 nanti, president Sembang Kongkang bersetuju berbelanja besar untuk membeli to'ki pemain dari kelab Urdu FC bagi memantapkan lagi pasukan.

Naib juara Kongkang Cup season 2. Dilabel sebagai pasukan underdog, pasukan ini langsung tidak diberi harapan ke perlawanan akhir. Namun pasukan yang berpengkalan di tingkat 10 E12 ini berjaya menutup mulut semua pengkritik dengan aksi yang boleh dibanggakan. Walaupun tewas 4-1 dalam perlawanan peringkat kumpulan dengan pasukan Sembang Kongkang A, tetapi pada aksi final pasukan ini nyaris-nyaris melakukan kejutan terbesar dalam sejarah Piala Kongkang.

Pasukan yang dilabel sebagai pasukan pilihan untuk muncul juara namun entah mana silapnya pasukan yang mendapat jolokan "WULTA WULNI WALDI SHINKO" ini layu ditangan pasukan-pasukan yang sebelum ini dilabel sebagai pasukan belasahan. Sanggup berbelanja besar diawal musim dengan menggajikan pemain-pemain dengan gaji yang berjuta-juta ringgit namun hasilnya amat mengecewakan. Pasukan ini akan turun ke division 2 musim depan.

Pasukan pilihan Kongkang. Hadir ke padang selaku pasukan jemputan untuk perlawanan pertunjukan sebelum berlangsungnya perlawanan akhir. Dengar cerita pasukan sedang berusaha untuk menyertai Kongkang Cup musim ke-3 akan datang. Namun penganjur Kongkang Cup tidak meluluskan permohonan mereka atas alasan keselamatan.

KEPUTUSAN PENUH KONGKANG CUP MUSIM KE-2

Peringkat Kumpulan

Perlawanan 1 Sembang Kongkang A vs Ape2 Je La 4-1
Perlawanan 2 Wulta FC vs Sembang Kongkang B 3-1
Perlawanan 3 Ape2 Je La vs Wulta FC 1-0
Perlawanan 4 Sembang Kongkang B vs Sembang Kongkang A 1-3
Perlawanan 5 Sembang Kongkang A vs Wulta FC 3-1
Perlawanan 6 Ape2 Je La vs Sembang Kongkang B 1-1

Kedudukan Dalam Liga

1. Sembang Kongkang A
2. Ape2 Je La
3. Wulta FC
4. Sembang Kongkang B

Penentuan Ke-3 Sembang Kongkang B vs Wulta FC 4-2
Perlawanan Akhir Sembang Kongkang A vs Ape2 Je La 2-2
(Sembang Kongkang A menang penalti 5-4)

Penentuan tempat ke-3 dan ke-4 yang dimenangi dengan bergaya oleh pasukan Sembang Kongkang B dengan keputusan 4-2

Final Kongkang Cup Musim ke-2

Cap pertama cc puad bersama Sembang Kongkang B

President Sembang Kongkang berjaya mengongkangkan suasana dengan skill terbang beliau.

Tak percaya dengan kekalahan yang amat memalukan, pasukan Wulta FC merangkak beramai-ramai dan tak sanggup menunjukkan muka akibat malu yang tak terhingga.

Semakin hilang kewarasan dek kerana tidak boleh menerima kekalahan yang memalukan

Tunggu la musim ke-3 nanti

KAMI JUARA LAGI!!!!!!!!

3 ulasan:

  1. aku nak join game akan dtg...

    BalasPadam
  2. wulta bungkus lagi.............hahahahah

    BalasPadam
  3. hahaha..
    ape2 pon kita tetap team!!!!!

    BalasPadam