Jumaat, 17 Jun 2011

Hari Jumaat Yang Sedih


Hari ini hari jumaat,
aku bangun tersangatla lambat,
jam tak bunyi pasal bateri tak lekat,
aku bangun takdan-dan nk mengeliat,
mandi pun tak , pakai lap je cukup syarat,
baju pun tak gosok capai yg mane dapat.....

Naik moto bismillah pun takdan lafaz,
oksigen ku sedut tak cukup napas,
moto ku pecut dah mcm lipas,
jalan ujan tapi ku tetap pantas,
perut lapar tak sempat nk brekfast,
Highway Mex ni takdekla plak Petronas....

Sampai kat opis aku cube naik cepat-cepat,
ingat nk menyamar tapi jam dah pukul 12 tepat,
cc pet ckp boss cari kat bilik mesyuarat,
aku pegi dgn mulut doa terkumat-kumat,
sampai dpn boss dimarahnye aku kuat-kuat,
die ckp "ingat opis ni bapak ko yg buat?"

boss tak tau ke yg aku ni penat,
boss tak tau yg akuni lemah syahwat eh silap lemah semangat,
mentang-mentang die boss aku ni budak pejabat,
kataku dlm hati geram sangat,
dalam hati sedih yg amat,
jiwa terseksa batin bak disiat-siat....

smlam aku ot sampai pukul empat,
baucer ku proses sampai ku tak ingat,
balik umah terus bancuh teh sarbat,
byk kerja umah yg blum ku buat,
baju tak berbasuh , kain tak berlipat,
umah dah macam musibat....

boss tak tau ku byk berkorban,
sampai tak sempat ku ke karaoke jamban,
masa rehat ku dipandang ringan,
smue cadangan ku tak diendahkan,
tapi ku tanamkan dalam fikiran,
sabar separuh dari iman.....















3 ulasan:

  1. Tanpa NamaJun 17, 2011

    jgn bersedih....la tahzan

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaJun 20, 2011

    b strong k!hiii saya singgah dan follow blog kamu :)

    BalasPadam
  3. makasih follow kami....cer follow...cer follow

    BalasPadam