Khamis, 30 Jun 2011

Siri Bercakap Dgn Jin - Part 1

Semalam aku balik umh maghrib...badan rase berat dan panas....mcm nk demam..dlm kepala otak yg berjambul ni cume cari bantal jek....penat sgt badan...lantas teringat crite-crite seram yg berlaku kat opis...mcm-mcm hantu keliwon yg telah berlaku...ramai yg telah disampuk,dilovebite,digigit,dirasuk,diramas,dikacau....aku rasa mcm aku pon dah kene dah....kene kah aku...aku kah kene???nape badan ni tak larat semacam..demam ke aku??

sampai muke pintu terus melompat ala-ala tarzan ke tilam empuk Bono bermodelkan Ziana Zain...tanpa sempat baca doa tidur aku pun tarik selimut dan tidur terus...penat sgt...

dlm tidurku,aku telah berjumpe seorg tua,janggut putih sampai ke lantai,rambut pjg putih,gigi jongang tapi berkaler emas....aku cuak knpe org tua ni panggil aku..."anak mude,mari sini....mari atuk nk bagi adiah kat anak...." kata nya garau....aku

aku was-was kerna hari jadi aku lambat lagi....misti ade pape....aku pun bertanya "Pakcik ni wat MLM ke??"dilempangnye pipi kiri aku hingga lebam bijik mate ku....nasib dlm mimpi,tak sakit sgt la rasenye...."nape atuk nk bagi adiah kat saya....??saya tak kenal pun atuk ni...atuk salah orgke??"

"Pulanglah sebelum ku run away....aku menanti kamu everyday...aku menanti dari monday,tuesday,wednesday,thursday,aku tak ingin tak perlu......"kata atuk tu sambil nyanyi lagu Awi Rafael tanpa mengetahui ape motifnya....

- Bersambung Part 2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan