Khamis, 13 Disember 2012

Cara-Cara Nak Buka Akaun Tabung Haji

Korang dah ada akaun tabung haji?kalau tak de lagi cepat-cepat la pegi buat...Nak bukak akaun pun tak de la mahal sangat...2 hengget je pun dah bleh bukak akaun...bleh la buat simpanan dan pas ni bleh la rancang2 untuk ke Mekah menunaikan rukun islam ke-5..Ok aku ceritakan cara-cara nak bukak akaun adalah seperti berikut :-

1. Pastikan korang ada IC (kad pengenalan)
2. Pegi cawangan tabung haji yang berdekatan dengan korang

3. Amik nombor giliran
4. amik borang "Pembukaan Akaun Ahli Baru" dan isi tempat kosong...isi yang perlu jer
5. Dah isi borang tunggu sampai giliran korang sampai

6. Masa korang tunggu tu tibe2 korang akan dengar suara awek sebut "3006 kaunter 2"...so korang pegi la kat kaunter yang disebutkan tu.
7. Bagi borang, bagi ic, bagi duit kat pegawai tabung haji kat kaunter tu....

8. Setelah diambil data dan cap jari, dan buku akaun tabung haji pun siap...sekejap jer

7 Kelabihan dan Faedah Menyimpan di Tabung Haji

1. Syiar Islam - Melaksanakan Sistem Kewangan Islam
2. Zakat - Zakat perniagaan dibayar bagi pihak pendeposit
3. Halal - Simpanan dilabur menepati tuntutan syarak
4. Bonus - Bonus yang kompetitif
5. Pengecualian Cukai - Bonus dikecualikan cukai pendapatan
6. Dijamin - Simpanan dijamin oleh kerajaan
7. Kekerapan Pengeluaran - Pengeluaran wang tanpa had kekerapan


p/s : terima kasih kat abe shuk sbb temankan aku g tabung haji...


6 ulasan:

  1. Tanpa NamaMac 12, 2013

    macam mana kalo no giliran tue kuar no lain... adakah nak pie kauter 2 gakkk

    BalasPadam
  2. menabunglah demi masa depan anda....hehe.....

    salam ziarah sini...

    BalasPadam
  3. *Menabunglah anda sebelum anda di tabungkan#

    BalasPadam
  4. Den nk kawen, bole tak simpan kt TH dan smpai mase bole dok nk kua kn sume untuk tujuan itu?

    BalasPadam
  5. mcm mane nk bukak tabung duit ni

    BalasPadam