Khamis, 29 November 2012

Laporan Khas Bola Mesca-Khas Untuk Haroon

Ron...

Mesti ko tertunggu-tunggu ape keputusan team bola sembang kongkang  mesca aritu...Sori la, lama aku x update belog...aku sibuk sket..Ok kalini aku cerita kat ko perjalanan team sembang kongkang untuk ke mesca. Macam hebat plak bunyinya tapi bak kata ko, Mesca ni kita dah anggap macam Champion League..Kita berlatih dengan gigih untuk mencapai keputusan yang baik dalam game mesca...

aku cemburu tengok team lain yang setiap tahun datang karnival mesca dengan jersey baru keluar dari plastik....dari atas sampai bawah semua baru siap ada inner skali tu..sekali tengok mcm christiano ronaldo....tak bleh nak tahan lagi tahap cemburunya....berbanding team kita yang jersey hanya ditukar setiap 3 tahun sekali tu pun terpaksa berkongsi dengan team bola tampar,team futsal,team bola jaring,team badminton...huhuhu




Ni je ron yang kitaorg mampu buat...bincang tektik walaupun sedar bincang tektik pun tak guna kalau pemain tak cukup korum...ni satu-satunya ilmu kejurulatihan yang ko terapkan dalam team sembang kongkang


Ko tau ron...Mesca aritu betul-betul mengecewakan aku....belum pernah dalam sejarah bola sepak sembang kongkang dalam tournament mesca, team kita cuma ada 7(TUJUH) orang je atas padang...bayangkan betapa peritnya aku rasa bile kita dah kalah awal2 sebelum bertanding...register nama kat borang penuh tapi yang main aduhhhh...kecewa aku rasa...

Ron,
Cuba ko bayangkan kalau ko kat tempat aku, sebab minat yang mendalam dalam bola, aku sanggup redah ujan pegi meting pengurus kat putrajaya, pastu aku dengan dibantu oleh sepul bersusah payah carik duit untuk beli makan untuk budak2 kita dengan harapan budak2 kita tak pengsan masa main...ko tau ron, pagi2 buta  aku dah bangun sebab aku dah deal dengan makcik jual bihun goreng n nasik lemak untuk breakfast budak2 kita,... Ko tau ron, aku dengan bini aku pukul 12 malam redah ujan pegi uptown kajang semata-mata nak cari jersey untuk lengkapkan 15 helai....semua aku buat sebab aku sayangkan bola sepak BPI..tapi sampai hari pertandingan ape yang aku buat selama ni hanya sia2 jer....tacing dowh...

Ron,
Walaupun aku ni xde la power mana pun nak main bola, tapi minat yang mendalam mengatasi segala-galanya....Aku sanggup uruskan semuanya ron asalkan aku dapat main dan dapat rasa suasana pertandingan bola sepak....kalau  bola punya pasal ron, aku sanggup buat keje dari A-Z...biarlah penat sekalipun janji hati aku puas...tapi bila jadik macam ni, ape ko rasa bile ada kat tempat aku??mesti pedih punya...bile jadik mcm ni aku jadik lemah...entah lah tahun depan ada atau tak team BPI...entah2 dah berkubur agaknya....

Ron,
Ni keputusan Mesca aritu, walaupun masa first game BPI ada 7 orang je tapi semangat juang kitaorg melebihi semangat juang anak buah Kingopal....Kalau masa tu BPI lawan Team Eksperimen Kingopal, paling2 bangsat pun bleh seri ni...hahahahah

GAME PERTAMA

BPI vs Pejabat Menteri Pelajaran (0-1)
kita kalah tapi kalah bermaruah, tetap turun walaupun ada 7 pemain jer...7 lawan 9..reff tu bat ngan kita, kalau kita menang dia nak belanja makan tengah hari....Kita nyaris2 dapat keputusan seri, tapi dek kerana kekurangan pemain kita dihukum gol pada saat-saat akhir....

Ustaz husnun tertewas disaat-saat akhir...ron, dah lama aku rindukan aksi brader...brader mcm dah gantung glove jer...huhuhu


GAME KEDUA

BPI vs BPPA (0-0)
masa ni, pemain import last minit kita datang(aku bayar duit minyak pemain import ni sbb datang dari jauh tp aku bayar pun pakai duit sponser jugak jadahnya nak pakai duit aku....hahahahah)...terima kasih kat anuar sebab membantu untuk dapatkan pemain import...anuar ni budak baru ron.....dapat jugak  kita lengkapkan kuota 9 pemain tanpa simpanan...kita main baik dan dapat ikat BPPA...kalau ikut rekod mesca, BPPA ni lepas peringkat kumpulan musim lepas...kira hebatla kita walaupun tempang, bleh jugak seri..

GAME KETIGA

BPI vs Bahagian Sukan A (0-2)
Masa ni, ramai pemain kita injured, simpanan pun xde...so dorang suma sanggup untuk teruskan game walaupun sakit....rasa hina sangat kalau tarik diri...walaupun tau kalah tapi kalah tu biarlah kalah bermaruah..lawan team faveret memang sesuatu yang menyeksakan ditambah plak dengan pemain yang cukup2 jer membuatkan masa untuk habiskan game ni sangat panjang....kasut ustaz husnun tercabut tapak, kasut aku pun dah tercabut tapak....aku lupa plak bawak kasut lagend "alilas copa"...ni la asam garam dalam bola sepak.....

Ron,

aku rindukan zaman kita hantar 2 team dulu...zaman tu memey zaman kegemilangan kita....meriah tak terkata....tapi sekarang nak cukupkan kesembilasan utama pun susah....huhuhu...tapi aku percaya satu hari nanti team BPI akan ada kat atas jugak.....aku berpegang pada prinsip idup ibarat roda.....ok ron, ada banyak lagi aku nak cerita ni...almaklumlah dah lama tak menaip kat belog...ok ron, assalamualaikum...

Bangun..bangun...bangung kongkang bangun jangan tido lagi seteru sudah datang....





-KEMBALIKAN ZAMAN KEGEMILANGAN KITA-

3 ulasan:

  1. aku pon rindukan aksi dulu..

    BalasPadam
  2. ajak la k.ros n k.mid men..

    BalasPadam
  3. Sedih aku baca cerita perjuangan konkang skrg ni.masing2 ada komitmen sndiri higgakan lupa nama kongkang fc diperkotak katikkan..sbrla min..jgn bersedih.sesungguhnya dunia ini terlalu hina utk ditangisi

    BalasPadam