Ahad, 18 April 2010

Hobi Sahabat Saya

Semalam saya diajak oleh sahabat saya dan en. kama pergi mancin ikan kat desa pinggiran putra. Kedua-dua makhluk ni dah kemaruk giler dgn hobi memancing. Semua tempat mancin dorang dah p. Tapi hasilnya tak penah nak nampak..Klu ada bukti pun kat desktop sahabat saya, gambar beliau sedang memakan udang yang dikatakan beliau hasil tangkapan beliau..tp saya kurang mempercayainya kerana dgn photoshop sumanya buleh....

Ni sahabat saya tengah memasang umpan

saya : brape ko beli umpan ni pis???
sahabat : entah brape tah...saya pun tak ingat..
saya : (dalam hati : laaa..tulis kat plastik 2 ringgit pun tak ingat)

en.kama pun sedang memasang umpan

saya : bang ada ikan ape kat sini??
en kama : entahla mi...cuba je la
saya : ooo berakkkk....aku jakkk mu..hahahahahah

umpan yang dibeli sahabat saya

sahabat saya melakukan proses membulatkan umpan

mcm2 eksesori mancin sahabat saya ada...persis seorang pemancin profesional


pukul 3:00 ptg : itu dia skill sahabat saya mencampakkan mata kail..dia belajar dari bapak peranakan dia

pukul 3:30 ptg : sahabat menarik kail, umpan dah tak de....hancur dalam air

pukul 3:35 ptg : en kama pun mengalami nasib yang sama...umpan hancur dalam air

pukul 4:00 ptg : en kama mula menukar posisi duduk beliau...juga seperti tadi umpan hancur dalam air

pukul 4:15 ptg : sahabat saya sekali lagi menukar umpan....kata sahabat saya : "kalau ada rezeki adala"

pukul 4:20 ptg : sambil menunggu ikan makan umpan, sahabat saya main sms dgn marka dia

pukul 4:30 ptg : dah la, boring aku....sekor pon xnak makan....(en kama bosan lalu dia pegi bayar kos mancin kat situ)

pukul 4:45 ptg : sudah....sekor pun xdapat...dua-dua balik dgn hampa.....

dua-dua buat muka spender.....

hahahahahaha.....saya gelak guling2 dalam hati....eksyen macam pro, sekor pon tak dapat...last2 umpan tu sahabat saya campak je terus dalam kolam....pastu ikan semua naik makan umpan tu....hahahahahaha...lagi saya gelak guling-guling....pastu umpan yang belum diproses dia bagi free je kat abang yang mancin sebelah pondok dia....wakakakakakakakaka....









10 ulasan:

  1. sembang smua org boleh sembang....tapi kongkang?? bagi kat Tuan Kama ngn Apis jela

    BalasPadam
  2. LAIN KALI KITA MANCING KT PASAR KAJANG...ADE IKAN JAWS!!!!!!!!!!!!HAHAHHA....BESAR PUNYER!!!!!!!!!

    BalasPadam
  3. HAHAHAHHA....X PAYAH MANCING...KITE BELI DGN PASAR2 TU SKALI...HAHAHAH...MESTI MARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. kita g memancing kt shoping kompleks la... macam2 ado.. baik punyo pun ada...he3

    BalasPadam
  5. HAHAHHA...KITE MANCING KT DALAM LUBANG JAMBAN UMAH KILNA YANG TERLETAK DI LEMBAH BUJANG...MARE!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  6. ooo...korang kutuk aku, xpe nnti aku mancin dpt ikan, aku sumbat kat mulut korang sorang2

    BalasPadam
  7. encek satanApril 21, 2010

    en kama ckp...hanginnnn je haku!!!aku nak merajuk r camni....huh...

    BalasPadam
  8. mari mancing kt bontot to'ki!!!!!!!ade ikan ceri beri perisa jagung n kacang!!!!!!hahahahha

    BalasPadam
  9. -kutuk memba2-April 29, 2010

    lain kali x yah masuk kn la ini blog!!...
    buat malu memba2 ja...
    kasi besar 2 ikan baru blh chita...
    o.k?

    BalasPadam