Jumaat, 23 April 2010

kenangan bersama TiLu yg ku sayang ;(

Salam semua...saya ada kisah sedih nk dikongsi...mood saya jadi bercampur baur,pening,kusam,tak keruan,berdebar2 tatkala teringatkannya...Kisahnya bermula apabila mak membeli seekor hamster bernama TiLu..ini kerana saya lulus cemerlang masa darjah 2 Malas(kelas paling corot).saya sgt sayangkannya...setiap kali nk masuk sekolah pagi saya akan memanggil dan bermain dgn nye hinggakan saya sering lewat utk ke kelas 3 Rajin dan didenda pengawas..tapi saya tak kisah..saya sayangkannya sepenuh jiwa...saya penah ckp kat mak yg saya nk kawin dgn TiLu,tapi dilempang oleh mak saya sebanyak 9 kali di pipi kanan dan 3 kali di tengkuk dan medula oblumgata saya...mak tak paham saya...semua di dunia ni tak ngerti saya...hanya TiLu saje yg paham dan sayang saya....oh TiLu ku sayang...ala comey comey...meh kat abg meh...

TiLu saya seekor yg pemalu


tapi bile die tak malu,saya plak yg malu

die suke ngada2 sambil menggoda saya

pakai kasut jgn bagi cacing masuk kaki
rest in peace my TiLu

tapi jodoh kami tak panjang...kami tak dpt bersama...TiLu telah pergi meninggalkan saya..satu hari saya masak kek,utk jamuan akhir tahun kat sekolah...saya saja lepaskan TiLu saya..dan bile nk amik kek tu,upenyer TiLu saya telah masuk dlm Oven....saya dah bunuh TiLu saya...saya sgt sedih dan down serta hampir2 membunuh diri,tapi mak saya pujuk nk beli Hamster lain dan saya tak jadi merajuk...tapi sampai sekrg mak saya tak belikan...saya rindukan TiLu saya...rest in peace my little friend..peace





ikhlas ,


Ikhwan Jati (Darjah Tiga Rajin)

4 ulasan:

  1. Pihak Pengurusan Sembang Kongkang mengucapkan takziah wat En Jati yg kehilangan hamsternya...harap dpt hadapi dgn tabah ye

    BalasPadam
  2. nama aku sebenarnya khirwan la...bukan ikhwan...nak guna nak org pon agak2 la cek la dulu...

    BalasPadam
  3. SayaSukaAwakApril 27, 2010

    Saya suka Tilu...lagu dia Ku Bukan Aku!!

    BalasPadam
  4. Band TILU ciplak nama hamster aku

    BalasPadam